HR Adviseur
Als HR Adviseur houd ik mij voornamelijk bezig met het personeels- en organisatiebeleid van jouw organisatie. Hier vallen verschillende taken onder. Zo heb ik een adviserende functie naar het management en vorm ik de schakel tussen management en medewerkers. Denk hierbij aan aan het geven van advies rondom personeelsbeheer en -ontwikkeling, werving en selectie, waarderingsgesprekken en salarissen.
Ook houd ik mij als HR Adviseur bezig met conflictregulering en -bemiddeling.

HR Advies
Als HR Adviseur houd ik mij voornamelijk bezig met het personeels- en organisatiebeleid van jouw organisatie. Hier vallen verschillende taken onder. Zo heb ik een adviserende functie naar het management en vorm ik de schakel tussen management en medewerkers. Denk hierbij aan aan het geven van advies rondom personeelsbeheer en -ontwikkeling, werving en selectie, waarderingsgesprekken en salarissen.
Ook houd ik mij als HR Adviseur bezig met conflictregulering en -bemiddeling.
“Als we anderen aan moeten spreken op gedrag, gaan we opeens om de hete brij heen draaien”
Best gek eigenlijk. Zolang we het maar positief en leuk is, hebben we geen enkele moeite om iets tegen de ander te zeggen. Zodra het naar een niet wenselijke situatie neigt, gaan we opeens om de hete brij heen draaien. Met als gevolg dat irritaties te lang blijven sudderen. Gevaren als een niet goed functionerend team, ziekte en verzuim liggen op de loer. Op het moment dat de druppel de emmer doet overlopen, is er zoveel emotie dat de opgekropte irritatie de overhand neemt. Met alle gevolgen van dien.
Bij veel bedrijven worden de moeilijke gesprekken niet gevoerd en het liefst ontweken. Het gesprek starten en zeggen waar het op staat, dat durft bijna niemand. Onvoorspelbaar gedrag is voor velen eng.
“Veel leidinggevenden missen een sparringpartner (coach) binnen het bedrijf. Iemand waar zij hun verhaal aan kwijt kunnen en die ze verder op weg helpt”
Inmiddels kunnen we de term HR Adviseur beter inruilen voor coach of bemiddelaar. Efficiënter (samen)werken, talenten optimaal benutten, meer begrip voor elkaar en mensen die daardoor met plezier naar hun werk gaan. Dat ligt allemaal binnen handbereik, zolang je maar in verbinding blijft met elkaar.




“Ik wil mensen de ogen openen en aanzetten om juist die moeilijke gesprekken te voeren”
Het echte probleem gaat men vaak uit de weg. We leven meer en meer in een uitstelcultuur. Even door de zure appel heen bijten, zorgt op de lange termijn voor een goede en stabiele relatie. Soms is er een buitenstaander voor nodig om ons de ogen te openen. Door mijn ervaring begrijp ik waar jij als manager in de praktijk dagelijks tegenaan loopt.